رجعت حضرت زهرا بعد از ظهور امام زمان علیه السلام

 

آیا حضرت زهرا (سلام الله علیها ) بعد از ظهور امام زمان (عج ) رجعت خواهند کرد ؟

حدیثی در منابع روایی وجود دارد که حکایت از رجعت حضرت زهرا (س) بعد از ظهور امام زمان (عج) دارد . داستان رجعت آن حضرت در ضمن روایتی طولانی که در پرسش مفضل از امام صادق (ع) مطرح شده ، آمده است :

مفضل می گوید از امام صادق (ع) پرسیدم : آقا، آیا پیامبر (ص) و علی (ع) با قائم (عج) خواهند بود ؟

فرمود : آری و الله پیامبر و علی (ع) ناگزیر می باید قدم روی زمین بگذارند ...  ای مفضل ! گویا می بینم که ما ائمه آن موقع جلوی پیامبر جمع شده و به آن حضرت شکایت می کنیم که امت بعد از وی چه به روز ما آوردند ، و می گوییم امت ، ما را تکذیب کردند ، بی اعتنایی ، نفرین ، لعنت و تهدید به قتل نمودند ، حاکمان ستمگر آنها ما را از وطن بیرون آورده به پایتخت خود بردند و جمعی از ما را با سم و حبس کشتند . در این وقت پیغمبر سخت گریه می کند و می فرماید ای فرزندان من ! هر چه به شما رسید بیشتر به جد شما رسید .

آن گاه فاطمه زهرا (س) می آید و از ظلم هایی که در حق او و همسرش شده و غصب فدک ، ملک خود توسط آنها ، و رفتن میان مهاجرین و انصار و ایراد خطبه اش در خصوص غصب فدک ، شکایت می کند . سپس نقل می کند که چگونه جمعی امیرالمومنین (ع) را از خانه خود برای بیعت گرفتن در سقیفه بنی ساعده بردند ،... (1)

بنابر این طبق این روایت که مفضل از امام صادق (ع) نقل می کند ، حضرت فاطمه (س) نیز جزو رجعت کنندگان خواهند بود

پی نوشت :

(1) مجلسی ، محمد باقر ، بحار الانوار ، ج 53، ص 17، موسسه الوفاء ، بیروت ، 1409 قمری ، دوانی ، علی مهدی موعود ، ( ترجمه ج 51 ، بحار الانوار ،) ص1166-1167، اسلامیه تهران ، چاپ بیست و هشتم ، 1378 ش